söndag 24 januari 2010


Då mitt tårtande legat ganska mycket på hyllan det senaste året, har även mina tårtgrejjer o verktyg hamnat på lite villovägar. Jag hittade för liten tyll, men nu har jag ju alla chanser att leta fram grejjerna igen.

Ville fira första blogg-dan med ett experiment... Jag har gjort mini-cupcakes efter detta recept:


Vaniljcupcakes ca 12 stora


3 ägg

2 dl socker

3 dl mjöl

2 tsk vaniljsocker

2 tsk bakpulver

1/2 dl vaniljyoghurt


Vispa ägg o socker fluffigt

Blanda de torra ingredienserna i en skål o vänd sedan ner detta i äggsmeten. Tillsätt sist yoghurten o blanda.



Fyll i formar o grädda i ca 15 min, 175 grader.


Jag använde småbrödsformar o gräddade i ca 8 min, mitt i ugnen.

Jag blev inte jätteförtsjust i detta recept, men det var roligt att testa dessa små.



Jag spritsade smörkräm uppepå:

100 g mjukt smör

500 g florsocker

2 msk mjölk

lite citronsaft


Rör smöret mjukt o blanda det med lite flosrocker i taget. Blanda sist ner mjölken o citronsaft.






1 kommentar:

Marina sa...

Fortfarande min stora favorit !