fredag 16 april 2010

Sockerkaka, vårsol o fotboll...

Härliga fredagsmys...
Vad hände med vår fotbollsplan?? Kan man undra, men vi får väl se om dessa mängder av snö ligger kvar på Midsommar - då har jag visst gjort ett pinsamt löfte ;-)
Vi får se....
Nu skall vi städa grillen. Jag har putsat fönstrena på altanen, bakat sockerkaka o varit o köpt en fin (o användbar) fotboll!!
GOD GOD SOCKERKAKA
75 g smör
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljpulver
3 ägg
2 dl socker
1 1/2 dl (glömde jag visst... blev bra ändå)
Smörj o bröa en form
Smält smör
Blanda mjöl, bakpulver o vaniljsocker
Vispa ägg o socker fluffigt
Sikta ner mjölblandningen pö om pö varvat med smöret o mjölken
Blanda i hop
Häll smeten o formen
Grädda på 175 grader, nedre delen av ugnen i ca 4o min
Vänd på kakan till ett galler o låt svalna en stund innan du lyfter bort formen!!
Ur min bok, Sockerkakor.

Inga kommentarer: