måndag 17 maj 2010

Härliga 17 maj!!

I dag är den en Stor dag!!




Vill inte bara visa en, men visst är den fantastisk!!


Har firat födelsedag o Norges nationaldag hela dagen. Känns bra att jag fortfarande kan åka på barnbiljett på bussen! Avslutar dagen med cuppisbak - Men nu skall jag nog döpa om dem till Fuffinsar, för det heter det enligt Maiken!!




Jag har fått fina formar i dag som jag bakat i, inför kalasande framöver.







Recept från Allt om mat, är verkligen jättegoda o härligt klabbiga!




Till 16-19 muffins




100 g mörk choklad


50 g smör


1 3/4 dl mjölk


2 ägg


1 1/2 dl råsocker


1 tsk vaniljsocker


2 1/2 dl vetemjöl


2 tsk bakpulver


2 msk kakao


1 krm salt




Ugn 175 grader


Grovhacka choklad, smält smör o blanda ner choklad o mjölk


Vispa ägg o socker + vaniljsocker fluffigt


Blanda mjöl, bakpulver, kakao o salt. Vänd ner choklad- o mjölblandningen i äggsmeten


Fyll pappersformar med 3/4


Grädda mitt i ugnen i ca 14 min (16-17 min för dessa stora, typiska amerikanska muffinsformar)




Tusen Tack för alla Gratulationer i dag!!!




Puss Puss

Inga kommentarer: