onsdag 14 juli 2010

Våra underbara grannar...




Onsdagsmys!!


I kväll har våra underbara grannar varit på fika hos oss. Kjell o Stina är guld värda!!!

Vi har fikat på jordgubbs- o rabarberpaj, cookies o halloncupcakes med lemoncurdgrädde o jordgubbar.



Jag har ett favvorecept på cupcakes, man kan fylla dem med vad som helst...

ca 15-16 normalstora cupcakes
100 g smör
3/4 dl mjölk
1 1/2 dl rörsocker
2 ägg
1 tsk bakpulver
2 msk marsanpulver
2 1/2 dl mjöl
Sätt ugn på 225 grader
Smält smör i kastrull o häll i mjölken, låt bli varmt med låt inte koka
Vispa ägg o socker lätt
Blanda mjöl med bakpulver, marsanpulver o tillsätt detta sedan växelvis med mjölkblandningen i äggsmeten
Häll upp i muffinsformar o grädda mitt i ugnen i ca 12 min
Här valde jag att fylla cuppisarna med hallon
Lemoncurdfrosting
Vispa grädden lätt
Blanda ner lite uppmjuknad lemoncurd (veva runt lite i en skål o låt mjukna lite)
Vispa vidare grädden o spritsa sedan på dina cuppisar
Jag garnerade med en stor jordgubbe!!
Resterande Lemoncurdfrosting använde vi sedan till pajen med jordgubbar o rabarber - supergott!!!


Inga kommentarer: