tisdag 21 juni 2011

Cupcakes in America!


Joo, det lustigaste med att komma till USA var nog att upptäcka att syster inte haft något behov av kakao under hennes fem månader här. Jag var genast o köpte, för jag o flickorna hade ju planerat att baka!!


Här finns ju allt färdigt, väldigt smidigt med färdig frosting o smaken är det ju absolut inget fel på. Visst finns det färdig frosting hemma att köpa, men här är det ju nästan gratis! Det är helt otroligt billigt här o väskan kommer att vara mer än full, när jag åker hem...





I dag har jag haft cupcakes-bak med flickorna! Det uppskattades verkligen, men det var lite trixigt med ugnen...



Kladdkaksmuffins med grädde uppepå...


...med chokladfudge frosting på!

Hittade vårt gamla favvorecept på kladdkaksmuffins i min systers bakpärm. Inte tjusigaste bilden, men så blir det på semestern...Detta är så gott!! Jag blandade ner hackade valnötter i!

175 grader =347 fahrenheit

Gjorde även en sats av dessa...

Muffins:
125 gram smör
2 dl socker
2 ägg
1 1/2 dl mjölk
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk siktat kakao



Halva satsen fick m&m coconut i o andra halvan fick krossade Oreo cookies i!!

Blanda smör och socker och rör sedan i äggen, ett åt gången. Blanda ner övriga ingredienser och häll smeten i stadiga muffinsformar. Grädda runt 20 minuter i 175 grader (392 fahrenheit). Låt svalna.



Detta recept är från Söta saker En av mina absoluta favvobloggar!!







Inga kommentarer: