tisdag 7 juni 2011

Testpatrull testar...

Jag är såld!!!




Har genom Smartson blivit utvald som testpatrull o denna gång testade vi Arla köket Kesella Kvarg! Det finns två nya smaker att prova * Hallon o * Rabarber.




Jag valde att testa Rabarber i dag o det blev verkligen urgoda fuffinsar!! Väldigt fluffiga o goda. Härligt saftiga, dock kunde smaken varit lite starkare... Jag kommer absolut att testa Hallon nästa gång!



Recept från arla.se



Ingredienser12 st


3 ägg
1 dl strösocker
250 g Arla Köket Kesella® kvarg hallon
50 g smör, smält
2 ½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver


Gör så härSätt ugnen på 225 grader. Vispa ägg och socker pösigt. Rör i kvarg och smält smör. Blanda mjöl och bakpulver och rör ner i smeten. Fördela den i muffinsformar. Grädda i mitten av ugnen ca 12 min. Låt svalna på galler.




Som "grädden" på moset (lite kul...) använde jag dr Oetkers nya jordgubbsmousse, som jag fick i brevlådan för några veckor sedan. Jag blandade enligt ansvisning o vispade sedan i hop med vispad grädde. garnerade med en skiva av godaste jordgubbarna!!




Barnen som inte är överförtjusta i rabarber, åt snabbt upp sin fuffins o ville så klart ha en till ;-)

1 kommentar:

Cupcakesfluffan sa...

Har köpt både rabarber och hallon och har varit nöjd med dom, vilka härliga muffins du gjort