söndag 4 mars 2012

Absolut Gooodaste glassen!!

Mn, så är snart helgen över - underbara dagar nu när våren är här (kommer väl bakslag så klart...) njuter så länge jag bara kan!

Helg innebär ju ofta lite extra bak o annat fix. I dag har vi njutit av en väldans god glass - enkel då du inte behöver glassmaskin.
Verkligen den godaste glassen, sen jag vet inte när!!
Förälskad!!



Glass utan maskin,
6 port:
5 dl vispgrädde
1 burk kondenserad mjölk
100 g mörk choklad (chokladknappar)
2 dl butterscotch-knappar eller jordnötsknappar


Vispa grädden tills mjuka toppar bildas, vänd ner den kondenserade mjölken. Blanda väl. Tillsätt den mörka chokladen samt butterscotch-knappar (ev hackade jordnötter, en klick jordnötssmör eller jordnötsknappar). Rör om och ha upp glassen i en avlång brödform eller annan härlig form. Strö över lite butterscotch-knappar och choklad som dekoration. Frys i minst 6 timmar



I originalreceptet användes
jordnötter
jordnötssmör eller 2 dl Reese´s jordnötsknappar


Receptet hittade jag hos Linnea, kika in - en väldigt mysig blogg

Fast nu räcker det inte med att Ni sitter här o är sugna - gör´t bara!!


Många kramar till Er!!


Vi har i dag varit på ett väldans trevligt Feel-good-äventyr, mer om det en annan dag!!

4 kommentarer:

Sabinas tårtor sa...

Vad god den ser ut!!!!

Veropenn sa...

oj oj nu blev hon (jag) sugen på glass oxå...det är ju galet vad sugen jag blir på allt när jag surfar runt. Glassälskare av stora mått dessutom. Alla de här spännande påsarna med div chokladbitar....finns inte här va utan bara "över-där" eller?
//V

Malin sa...

Vart hittar man de där knapparna? :) ser himlans gott ut!!
Kram Malin

Linda sa...

Sabina, jaaa så är det!! Gott som bara den. Knapparna kommer från USA, men kanske finns de på: http://www.grays.se/

Veropenn: visst blir man sugen, men denna glass är busenkel o faktiskt godaste jag ätit på länge. KIka på Grays om det kan finnas, mina påsar kommer ju från mitt USA-förråd ;-)

Malin: Kolla även du på Gray´s om de kan finnas!

ANNARS Tjejer: Ni kan ju så klart använda annan kola, ex werther´s eller annan fudge...