fredag 1 juni 2012

Fredag, citroncuppis o flagga i topp!

Hej igen!!

Ni kanske tror att jag rymt, men det har jag bara gjort tillfälligt ;-) I dag var vi sugna på att prova nya Kesella Kvarg med citron från Arla. Det är fredag, regnet öser ner o det är bara några grader varmt ute, så lite gott fika kan väl passa bra. Jag håller på att planera, längta o småmysa - om bara en vecka åker vi till kära syster i USA. Gissa om jag längtar. I helgen hoppas jag att rabarbern lockar till bak...


Citroncuppis med Kesella
Ingredienser
12 st

2 ägg
1 dl strösocker
250 g Arla Köket Kesella kvarg citron
50 g smält smör
2 ½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Vispa ägg och socker pösigt. Rör i kvarg och smält smör. Blanda mjöl och bakpulver och rör ner i smeten. Fördela den i muffinsformar. Grädda i mitten av ugnen 12-14 min. Låt svalna på galler.

Dekorering:
Vispad grädde
Rivet skal från citron


Denna gång var jag inte testbakare åt Smartson, men vad tycker jag om nya Kesellan?? Hm, den är god men kunde absolut ha smakat mer citron! Hade jag haft hallon hemma hade jag lagt i även det i mina cuppisar... hade gjort succé!


Trevlig fredag till Er alla!!

Kram

3 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Så goda dom lät :) Mysigt att åka till Usa, vart ska ni?kram Diana

Linda sa...

Hej Diana!! Tack för titt ;-) Vi åker till Charlotte i North Carolina. 3.e resan på ett år, känns lyxigt!

Kram

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Åh vad roligt, jag vill också åka till USA, kommer nog inte komma iväg i år :( Så du får ha dubbelt så kul där åt mig ;) Jag har inte provat kesella citrus än, men jag är lite sugen på att prova - de här cupcakesen lät ju toppengoda!