måndag 12 september 2011

Hallon & vaniljpaj från Himmelriket!!

Ohoj, vad god denna paj blev!! Superenkel att göra o så god!! Jag hade ju absolut tänkt göra äppelpaj i dag, men det fick bli hallonpaj i stället!!

Perfekt avslutning på helgen o dagen!!






100 g smör, rumsvarmt
3 dl mjöl
2 msk strösocker
2 dl marsansås. Gjord av torrvara ex ekströms
1 -1 1/2 dl hallon

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda mjöl, socker o smör. Smula degen med fingrarna tills du fått en smulig blandning.
Gör marsansåsen enl anvisningar på förpackningen, låt vila en stund.
Tag hälften av smuldegen o lägg i botten på en smord form eller i 4 smorda portionsformar.
Lägg på marsansåsen o sprid ut hallonen.
Lägg resterande av smuldegen uppe på o grädda mitt i ugnen ca 25 min.

Servera med vaniljsås eller glass!!


Ha en skön vecka, var rädda om Er!!

4 kommentarer:

Alexandra - kärlek på tallrik sa...

Hallonpaj tycker nog jag är snäppet godare än äppelpaj, så det var ett bra val ;) Åh, så du har marsansåsen i pajen från början? Vad spännande!

Sweet Passion sa...

älskar hallon,men aldrig ätit hallonpaj,men det ser sjukt gott ut

Cupcakesfluffan sa...

Låter himla gott :-)

Systrar af Socker sa...

Jag bakade denna i helgen när vi hade vänner på besök, och den blev jätteuppskattad av alla!
Jag har just hittat till dig,men hit kommer jag att komma ofta; du har en jättefin blogg!
/Maria