onsdag 9 maj 2012

Noblessetryffel

Ohej vad fort tiden rullar på. Jag har rullat Noblessetryffel - riktigt mumma!! För er som inte kommit på det bästa med tryffel än, har här ett roppenrecept. Jag älskar att rulla tryffel, dessutom brukar det alltid vara väldigt uppskattat. Denna gång var det till mina nya hus-ägar-vänner o jag vet att de
Älskar Noblesse ;-)




Noblessetryffel

1 dl grädde
100 g Noblesse original ljus
100 g mörk choklad

Kakao eller riven mörk choklad att rulla tryfflarna i


Koka upp grädden, Hacka chokladen i mindre bitar. När grädden kokar tar du kastrullen från plattan. Jag brukar ta kastrullen från plattan o blanda ner chokladen i kastrullen - detta går lika bra bara inte grädden står kvar på plattan. När tryffelblandningen svalnat, plasta in din skål o ställ i kylen under natten - eller tills dess att massan har stelnat. Rulla med hjälp av en tesked små kulor o forma till lagom stora tryfflar mellan dina handflator. Rulla i kakao eller riven choklad.

Förvara i kyl, men tag gärna fram en stund före servering så att de inte är så kalla.



Mysig onsdagskväll på Er!!


Kram

2 kommentarer:

Cecilia sa...

De där såg väldigt fina ut! Jag gjorde en helt annan typ av fikabollar igår, men de dög de också:) Svårt att slå ett riktigt gott kvällsfika...

Marie sa...

Åå, dags att göra tryfflar igen ser jag! hihi Noblesse är ju supersmarrigt :o)