lördag 12 november 2011

Strössel o säkerhetskontroll...

Jo, faktiskt så var det just strösslet som höll på att ställa till det rejält för mig på min hemresa... I säkerhetskontrollen blev jag släpad (låter spännande, men ok nästan släpad) o bortförd till en brits. Säkerhetsmannen drog på sig sina latexhandskar o frågade: Do you have anything in your bag that i can cut o hurt myself on?? Have you packed this bag yourself? Yes... han öppnade väldigt försiktigt min väska o tittade runt. Vem skjuttsingen lägger en massa bakgrejjer o strössel i sitt handbagage? Joo, denna flicka gör!! Men kanske inte fler gånger... 


Onej, såklart att de tror att det är knark....


Jag tyckte faktiskt att det började bli lite pinsamt när han säger: Oh you like to bake? I just love baking, have you tried the chocolate frosting that you can do at home?? Åh, vilken underbar säkerhetsman!!

Han var sen tvungen att köra hela strösselpåsen genom röntgenapparaten igen, där stod jag ensam utan skor i den stora världen, men allt gick hur bra som helst för han kom tillbaks o önskade mig lycka till med bakandet, en trevlig resa o en underbar dag!!



Tänk vad lite strössel kan göra!!

3 kommentarer:

chanette sa...

ha ha ha farligt att vara galen i atta baka.. jag hade fet med fått stå ut med det som dig för jag hade med köpt hem en massa kul saker ha ha

ny tävling hos mig där man kan vinna super fint tårtfat.
hoppas du vill vara med
http://tartpalatset.blogg.se/2011/november/vinn-underbart-tartfat-har.html

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Haha, oj vilket drama! Tänk att något så ofarligt som strössel kan bli en sådan historia! Låter i alla fall som en treclig säkerhetsvakt, tog du receptet på hans chokladfrosting? ;)

Linda sa...

Chanette, svårt att låta bli ju! Jag kikar genast in hos dig...

Haha Alexandra, nä jag vart nog lite för pirrig ;-)