onsdag 30 november 2011

Ultimat Biscotti med kardemumma & vanilj!!

Jösses, vad gott!! Dessutom ett recept på biscotti som jag upplever är enkelt o håller vad det lovar ;-)
Lycklig man blir när man hittar ett recept som är ultimat!!




Biscotti med kardemumma o vanilj

1 tsk kardemummakärnor
100 g mjukt smör
1 dl strösocker
 0.5 dl råsocker
1st urskrapad vaniljstång
 2 tsk vaniljsocker
 2 st ekologiska ägg
 5.5 dl vetemjöl
1.5 tsk bakpulver



Värm ugnen till 175 grader.

 Blanda allt och rulla till 2 längder.
 Lägg upp på plåt och grädda 25 minuter.
Tag ut och dela lite på snedden och lägg snittytan uppåt.
Sänk till 125 grader och låt biscottin torka cirka 10 minuter till.

Recept från recept.nu (halv åtta hos mig)

3 kommentarer:

FRIDA sa...

Hej Hej.
Jag gjorde biscotti till förra julen med vitchoklad och hackad mandel.
Och en sort med hasselnötter och saffran, båda dom blev jätte goda och de är en bra julkapp också.

ha de gott
FRIDA

Vardaxlyx sa...

Mumma! Såg Leila igår på tv och hennes saffransskorpor kommer att förgylla min söndag =)
Kramkram söta Linda!

Malin sa...

Hej!
Jag gjorde dessa skorpor och gav bort i present tillsammans med ett dessertvin som passade utmärkt till biscotti. Det blev en stoor hit kan jag säga! =)

Ha det fint!!
Kram Malin