onsdag 21 december 2011

SaffransBiscotti som den är...

Jag gillar verkligen saffransbiscotti, men tycker ofta att de är grymt svåra att rulla i hop o ut i längder. Det trasslar o smular sönder - Nu har jag hittat ett saftigt o härligt recept som är kanoners!!
Jag har bytt ut sockret till råsocker o även strött råsocker på biscottin !!


Det kan inte bli bättre!!!!



ca 50 skorpor

3 ägg
125 g smör
200 g socker/råsocker
1 g saffran
450 g vetemjöl
2 tsk bakpulver
(1,5 dl grovt hackade mandlar)
Råsocker att strö över

Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret och blanda det med saffran. Vispa ägg och socker. Blanda de torra ingredienserna för sig och rör sedan ner dem och smält smör i äggblandningen. Ta upp degen på en mjölad bänk och rulla den till 2 längder. Flytta dessa till en plåt med bakplåtspapper och grädda dem i nedre delen av ugnen i ca 25 min. Låt svalna några minuter och skär sedan i sneda bitar. Sänk ugnen till 120 grader. Lägg biscottin på en plåt med bakplåtspapper och låt dem torka i ugnen i ca 30 min. Är de inte riktigt torra, stäng av ugnen och låt dem ligga där tills ugnen svalnat.
Klart!!

Recept hittar Ni Här

Inga kommentarer: