lördag 16 april 2011

Brunch med härlig yoghurt o godaste muslin!!


Till en smarrig Brunch behöver man ju nåt extra gott... Detta är ett favvorecept på musli. Denna gång har jag tillsatt torkade aprikoser o torkad banan!! Känns ju både lyxigt o nyttigt med egen musli. Här har jag blandat musli o god yoghurt i ett glas!!

Serverades med tunnt skivat päron


Recept från Kärlek, Oliver o Timjan


Ugn 200 grader


5 dl rågflingor

5 dl havregryn

100 g mandel eller andra nötter

2 dl solroskärnor

1 dl kokos

1 dl hela linfrön

1 dl råsocker

2 dl vatten

5 msk neutral olja


En näve med små bitar av torkad aprikos samt mängd torkad banan efter önskemål!


Hacka mandel o nötter grovt. Blanda dessa i en stor bunke tillsammans med övriga ingredienser. Vänta med socker o russin. Blanda vatten o olja i ett glas. Stänk detta över blandningen o krama in det så att det blir väl blandat. Häll i socker o blanad runt. (jag tog hälften av sockret nu o sedan hälften under gräddning, lite pö om pö) Lägg upp på smord plåt o grädda i mitten av ugnen i ca 20-30 min. Tag ut långpannan minst 3 gånger o blanda runt. Låt kallna o blanda ner aprikoser samt torkad banan, lägg i burk med tätslutande lock.






Detta blir mitt bidrag till Månadens Sötsak hos Söta saker. Tema för april är Brunch!! http://sotasaker.com/

3 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Så gott med hemmagjord musli :-)

Sannas Goda sa...

ser jättefräscht ut!

Linda sa...

Tack Tack!!