onsdag 6 april 2011

Vit Tobleronetryffel!!

Jag har gjort tryffel med Vit Toblerone!!


Jag vet att jag skrivit om tryfflar förut, men det är ju så enkelt o smidigt att rulla i hop lite tryfflar o de blir väldigt uppskattade!! Fram för fler tryfflar!!


Dessa blev goda, nästa gång är det den mörka tobleronens tur ;-)

Rullade i florsocker...
... i rostad kokos

... i rosa flor med jordgubbssmak



Vit tobleronetryffel

200 gram vit toblerone

1 dl grädde




Rostade kokosflingor


O


Florsocker jordgubb



Hacka chokladen i mindre bitar

Koka upp grädden

Häll grädden över chokladen o låt allt smälta samman

Låt smeten svalna för att sedan stå i kylen tills den har stelnat o är helt kall. Jag låter min stå under natten.

Rulla små kulor av smeten med hjälp av en tesked o dina handflator.... Rulla dem i avsvalnad rostad kokos (rosta i stekpanna o låt svalna)

Jag rullade några i florsocker jordgubb o de blev lite sött rosa ;-)




Förvara i kylen, men låt gärna stå en stund i rumstemperatur före servering!!



Rulla, rulla.....

7 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Det ser ju supergott ut :-)

Loppan flyttar västerut... sa...

Hej sis!
Jag tror att du ska försöka starta en tryffelaffär. Den med rostad kokos ser grymme ut. Heja dej!
Puss

Marie sa...

Men oj, helt fantastiskt ju! Tänk om man skulle ha i en skvätt amaretto också... nomnomnom...

Frostrosor sa...

Åh, helt ljuvliga! Tror att jag hoppar över lunchen idag och satsar på dessa istället ;-)

Charlottes matblogg sa...

Så mycket gott du lagar på din blogg. Blev verkligen sugen på dina våfflor som du gjort i någon inlägg tidigare!

Linda sa...

Tack alla fina för att Ni kikar in!!

Cupcakesfluffan: Mmmmm goda!

Åsali: tryffelaffär får det bli!!

Marie: Det vore nåt!!

Frostrosor: ja lunch är överskattat, eller hur? Beror kanske på alternativet...

Charlotte: Tack snälla!! Våfflorna var mumma o enkelt att svänga i hop! Äter våffla för sällan bara ;-)

Cecilia sa...

Låter underbart gott!