lördag 16 april 2011

Påskgodis



Jag har använt mig av min Passionstryffel jag gjorde häromdagen o spritsat i fina formar av aluminium. Strö över massvis av härligt strössel!!


Passionsfruktstryffel


ca 30 st


200 g vit choklad

25g smör

1/2 dl vispgrädde


2 st passionsfrukter


1.Smält smör och vispgrädde i en kastrull. Hacka under tiden chokladen i mindre bitar.


2.Dela passionsfrukterna och skrapa ut innehållet.( Jag valde att bara ta med saften från passionsfrukten, silade bort kärnor) och blanda i den i gräddblandningen. Rör om väl.


3. Rör ner chokladen och låt allt smälta samman. Häll upp chokladen i en skål och låt svalna.


4. När chokladen svalnat i kylen, tag fram tryffel o vispa upp med elvisp. Klart att spritsa på i fina formar!



Recept på passionstryffel kommer från Emmaskök.se




... Nu tar jag lite Påsklov, men har vi tur så kanske det kommer lite inlägg...



2 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Låter så gott :-)

Linda sa...

Den var supergod!! Nu vill jag fylla tårta....