lördag 16 juli 2011

Lördag o härliga cookies med kola o jordnötter!!

O jag har längtat efter att få använda mina ingredienser jag köpte i USA. Idag har jag bakat enkla cookies o i dessa hade jag Caramel Bits (som är som små kulor av mjuk kola) o lite salta jordnötter.

Gott!!

I morgon kommer Min kära syster hem!! Längtar så det gör ont i hjärtat hela tiden. Nu vill det till att ta vara på dessa dagar, för sen dröjer det nog innan vi kan kramas igen !

I morgon skall jag baka Hallonpannacottapaj!!

Recept


200 g smör

2,5 dl strösocker

0,5 dl ljus sirap

6 dl vetemjöl

1 tsk bikarbonat

Tillbehör:
Caramel Bits eller mjuk kola - delad i mindre bitar
Salta jordnötter efter önskemål!



Tillagning

Sätt ugnen på 200°. Blanda samman alla ingredienser till en smidig deg. Tillsätt dina tillbehör!! Knåda i hop degen!
 Jag rullar till en lång rulle, skär i lika stora bitar o rullar sedan dessa bitar till små bollar. Lägger dem på plåt o plattar till dem lite!


Grädda mitt i ugnen ca 10-12. Du kan även dela degen i 4 delar o rulla ut till lika långa längder, lägga dem på plåt o platta till rullarna lite. När de är klara i ugnen skär sneda snitt o låt kallna helt. (längder 15 min i ugnen)



Hoppas Vi ses snart igen ;-)

Skön lördag på ER!!




KRAMEN











1 kommentar:

Frostrosor sa...

Mmmm... vilka ljuvliga cookies! Jag är en cookie-fantast fast jag skippar nog jordnötterna. Är det en kola av fudgetyp som ska användas om man inte har caramel bits?