torsdag 18 augusti 2011

Ansvarsfredag, helg o cupcakes

I morgon har vi ansvarsfredag på jobbet, vilket innebär att vi jobbar sent... För att ge lite extra styrka, tar jag med mig cuppisar. Jag lovar: efter helgen Skall jag baka annat än cupcakes o muffins...Men här är fortfarande projekt tömma frys prioriterat!

 Jag gjorde en frosting med mörkchoklad o mintnibs i (mintkrokant i väldigt små bitar) Man kan ju ersätta chokladen med vilken smak man önskar!

Jag skulle prova lite annan spritsning av frosting i dag, men det gick väl sädär ;-)








Mörk Chokladfrosting med mint

 

215 g smör
270 g florsocker
170 g mörk choklad med mint

Vispa smör och florsocker pösigt. Smält chokladen, låt den svalna. Tillsätt
chokladen och grädden i smörkrämen och vispa slät med elvisp.

Första skoldagen är till ända för barnen, så de får varsin i kväll!! Så roligt, när lyckliga o spralliga barn kommer hem från skolan o ser fram emot att göra läxor!! Får njuta så länge just det varar!!



Ha en skön torsdag o trevlig helg!!


Vi ses i helgen!!

2 kommentarer:

yesmin sa...

Hej söta Linda!! FANTASTISK goda muffins!! kramkram

Linda sa...

tack Fina Yesim!! Kramen!!