onsdag 17 augusti 2011

Vad gömmer sig i frysen...

I dag var jag tvungen att börja göra plats i frysen till helgens cuppisar! Ett angenämt projekt. Jag skickar med min Erik dessa till jobbet!

Frostingen, vit choklad med lime är både fantastiskt god o väldigt enkel att jobba med. En sats räcker till ca 16 cuppisar, så till helgen blir det 7 satser!!

Dessa muffins är de jag experimenterat med i veckan, jag har nu valt recept! Fortfarande frustrerad över att muffisnformen på varannan muffins släpper o fäller ut sig som en fallskärm (jo, nästan). Efter att ha bakat 135 muffins i veckan, har jag nu bestämt att jag bakar i vit form o ställer i slutgiltiga formen vid leverans. Verkar som om den fäller ut sig även då i kylen, men det gör mig bara galen o inget jag kan göra åt verkar det som! Tänk, nån därute sitter med svaret....

Jag har en fråga!
Hur kan jag knyta ett band runt min muffinsform utan att det glider ner?? Nåt trix måste det finnas, jag har testat måånga gånger men blir bara sur när det glider ner...




 Pudrad med kakao

Strössel...


Vit chokladsmörkräm med lime


215 g smör

270 g florsocker

 170 g vit choklad

1 msk saft från lime



Vispa smör och florsocker pösigt. Smält chokladen, låt den svalna. Tillsätt

chokladen och grädden i smörkrämen och vispa slät med elvisp.




Sov gott!! Ses snart igen!!



Inga kommentarer: