lördag 27 augusti 2011

Lördag, pannkaksmuffins o annat mys!

God Förmiddag

Jag hittade ett smarrigt recept hos Cupcakesfluffan på Pannkakasmuffins o det ville jag testa. Jättegott, roligt o annorlunda ;-) Jag gjorde enligt de tips hon skrev om i sin blogg, jag smörade muffinsplåten med smör o "bröade" med mjöl, jag gjorde 16 st istället för 12... Blev så bra!!


 ...med lönnsirap...

...med sylt...

Oh, det var roligt att se dem superhöga o sedan pösa ihop :-)

Pannkaksmuffins
16 stycken


3 dl vetemjöl

0,5 tsk salt

1 tsk vaniljsocker

5 dl mjölk

4 ägg

1 msk smör till formen


Gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader.

Smörj en muffinsplåt med smör

.Blanda samman vetemjöl, salt och vaniljsocker.

Vispa ner mjölken, lite i taget.

Vispa ner tre av äggen och en äggula.

Spara en äggvita, vispa den separta och vänd ner i smeten.

Häll smeten i formen. Grädda mitt i ugnen ca 15 min.

Serveras med lite färska bär, lite god hemmakokt sylt och kanske lite vispgrädde.
 
Jag hittade receptet Här.
 
 
Trevlig lördag!!!!
 
 
KRAMEN

Inga kommentarer: