torsdag 11 augusti 2011

Varför alla dessa experiment??

Ni kanske undrar varför alla dessa experiment o testbakningar till höger o vänster...?

Jag har fått den stora äran att baka cuppisar till ett Bröllop nästa helg!!

Jag har nu löst frågan med flowerpaste - hittade även 5 paket i mitt hemliga bakskåp! (även om jag vill, bara för att - testa fler möjligheter på egen flowerpaste!). Jag har gjort alla blad, börjat färga flowerpaste (vinrött är nästintill hopplöst att få perfekt) o gjort brudparets blommor till deras cuppisar. Nu återstår att bestämma vilket muffinsrecept jag skall använda, färga mer flowerpaste (250g tar 45 minuter för mig att få färgad o jag behöver väl ett kilo minst...) o sedan göra gästernas blommor. Det blir 100 cuppisar - så jag har att göra, men åh så roligt!!

Roligt att det var dag dyker upp paket i brevlådan med grejjer...Jag är ju inte nöjd med att bara ha ett alternativ (mängdpersonen visar sig) utan vill ha så många olika möjligheter jag kan för att nå bästa resultat.



En massa tandpetare senare....


Ha en bra dag!!

KRAM

3 kommentarer:

Karin sa...

Och ja ska få äran att smaka:)
//Karin.

Linda sa...

Det är bra, Eftersom du kommer hjälpa mig att ta kort på dem ;-)

Cornelia sa...

Hej,
Jag ska göra min egna bröllopstårta och funderar hur du lyckats få vinröd flowerpaste? Vad för färg utgår du ifrån?

Mvh
Cornelia Applehoff