onsdag 18 april 2012

Citron & vit choklad i väntan på surdeg!

Tänkte bjuda Er på ett gott cookiesrecept i väntan på min surdeg... Härliga kakor med citron o vit choklad i, kan absolut inte bli fel!


 Knaprigt goda



Citron- & vit chokladcookies
ca 20 st

2½ dl vetemjöl
1 dl råsocker
1 msk sirap
½ tsk bikarbonat
50 g vit choklad, hackad eller i knappar
100 g rumsvarmt smör
Rivet skal från 1 citron, samt 1 tsk saft


Rör ut bikarbonatet i en tesked med vatten. Blanda alla ingredienser noga till en deg. Rulla till en längd och lägg inlindad i plastfolie i kylskåpet i cirka en timme. Skär i kaktunna skivor och lägg på plåt med bakplåtspapper. Grädda i cirka 5-8 minuter i 200 grader. Jag valde att göra mina rätt stora o tunna o jag hade då den längre gräddningstiden.


Receptet hittade jag hos inspirerande Söta saker, där det är recept på Bondkakor som jag trollat lite med.

En mysig onsdagskväll på Er!!

Kram

Inga kommentarer: