söndag 15 april 2012

Kaffetryffel!

Go söndag på Er alla!! Helgen har rullat på i 180, sätter mig ner för fösta gången i dag tror jag! Strax dags att ställa sig upp o planera veckan som kommer. Får väl se om veckan bjuder på nåt spännande ;-)

Jag har gjort tryffel med chokladdoppade kaffebönor. Trevlig gå-bortis!




Tryffel
1 dl
150 mörk choklad
50 g chokladdoppade kaffebönor

Koka upp grädden. Hacka chokladen, mortla eller hacka kaffebönorna i lagom stora bitar. Häll grädden över chokladen. Rör om så att det blir en jämn massa. Häll upp i en djup skål o låt svalna. När massan svalnat helt, ställ skålen i kylen ett par timmar - gärna över natten.

Med hjälp av en tesked, rulla små runda kulor o rulla dem sedan i kakao, florsocker eller riven choklad.

Jag hittade mina kaffebönor på Lidl, men kan finnas i små delikatessbutiker!


Nu skall jag pyssla om min surdeg...
Ha en skön söndag o bra start på veckan!

Kram

Inga kommentarer: