lördag 28 april 2012

Lördag, Drömtårta & mysigt krypin!

Jag tänker börja morgonen med att bjuda på ett bra tips, ett mysigt krypin som passar perfekt för alla Er i Jönköping. Varför inte åka dit o köpa nybakt fralla, egenkavlat Wienerbröd eller en smarrig tårta?
Jag har sett skylten så många gånger, men det har inte blivit av att jag kikat in. Drömtårtan är ett litet krypin o jag o storasyster gjorde ett besök i går. Söt flicka som äger stället, ville dessutom bjuda på ett gott wienerbröd. Jag blev minsann lite generad när hon bjöd på påsen då jag vet hur mycket hon kämpar för att kavla dessa smarriga, frasiga o goda.
Drömmen om att få mitt egna krypin, bli upptäckt eller bara få arbeta obegränsat med bakverk, gör att jag blir alldeles lycklig när jag hittar ett guldkorn som detta.
kanske en dag...




 

 

 

… sätter guldkant på vardag och fest.

Tfn: 036-777 99 90

Du hittar oDrömtårtan på Rosenlunds torg några hundra meter från Kinnarps arena längs vägen mot Jönköping city.
Har du bråttom? Kom in och hämta en färskbryggd kaffe och en fräsch smörgås, eller kanske ett frasigt hemgjort wienerbröd, och avnjut det i bilen, på jobbet eller kanske på Vätterstranden.
Hjärtligt välkommen!
Öppettider:
tisdag 7:30-17:00
Onsdag 7:30-17.00
Torsdag 7:30-17.00
Fredag 7:30-17.00
Lördag 7:30-13.00

Härlig lördag till Er!!

Ses snart

Inga kommentarer: