tisdag 15 mars 2011

Åh det här var kul!!


Jo men i dag fick jag revansch på degen... Jag har gjort chokladstrass (denna gången lillasysters önskemål...). Det blev en väldigt enkel o smidig smet att spritsa ut - dessutom blev de fantastiskt goda!!







ca 40 st


150 g rumsvarmt osaltat smör
1/2 dl florsocker
1 1/2 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl
1/2 dl kakao



Vispa smöret o florsockret pösigt. Tillsätt övriga ingredienser o vispa några minuter med elvispen. Spritsa ut smeten med hjälp av en spritspåse o stjärnformad tyll (munstycke), på en bakpappersklädd plåt. Jag spritsade i ett liknande S o jag blev väldigt nöjd med spritsandet!!


Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca 10 minuter.

Man får sedan låta dem svalna o försiktigt lyfta över i en burk eller varför inte direkt på kakfatet - de blir lätt naggade i kanten då de är väldigt porösa!!


...Om man nu blir några över att lägga i burk vill säga... Jag är glad över att få använda mina tyllar/munstycken till annat än frosting!!


Kram!!





Inga kommentarer: