tisdag 8 mars 2011

Sista semlan... eller??

Jag tror att Vi Semlat färdigt här hemma för denna gång... Men det är Väldigt gott med hembakt semla. Jag har i dag använt mina tidigare bullar o fyllt dem med hasselnötsmassa. Gott, men ganska sött ;-)


Jag har blandat vispad grädde med lite färdigköpt hasselnötsmassa, (finns i en liten ask, oftast vid bakhyllan i affären). Får fundera vidare på vad man kan använda denna massa till...
Om inte lusten faller på om några dagar för nya semlor, går det ju alldeles utmärkt att äta bullarna ofyllda. Gott som mellisbulle till
barnen - de gillar dessa bullar!!

I natt har jag för övrigt legat sömnlös o funderat på praliner, så jag kommer snart att prova nya varianter!! Det är otroligt vad det snurrar i huvudet i bland ;-) Har så mycket jag vill prova, vet inte riktigt vad jag skall börja!
Ha en skön tisdag!!
KRAM

4 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Här bakades det semlor idag :-), så mumsigt

Linda sa...

Mumma ja!! Kul att göra sina egna, det har jag inte gjort tidigare... Vi har ju tjuvstartat lite så nu har vi nog ätit årets ranson ;-)

Sockertussen sa...

Vilka fina semlor =D

Linda sa...

Tack Nellie!!