fredag 25 mars 2011

Önskemål...




Finaste Syster http://stromsloppa.blogspot.com/ som hamnat i USA, önskade receptet på vit choklad- o limetryffel. Detta är en fantastiskt god tryffel o tryffel borde man rulla oftare!!!!


Syster bloggar om nya livet i USA, fantastisk läsning (längtan blir lite mindre när jag läser o vet att de har det bra!!)






Vit choklad- och limetryffel



Ingredienser



24 st




1 dl vispgrädde


25 g smör


300 g vit choklad


rivet skal av 1 lime


(1 msk konjak)


florsocker




Gör så här


Koka upp grädde och smör i en kastrull. Ta kastrullen från värmen. Bryt chokladen i bitar, lägg ner dem i grädden och rör tills de smälter. Rör i limeskal och ev konjak. Häll i en skål eller form. Låt stelna i kylen minst 4 tim eller över natten. Jag använder en liten sked o skedar upp lite tryffel i handel, rullar sedan till jämna tryfflar som jag rullar i florsocker!


Man kan oxå stjälpa upp tryffeln och skära den i bitar med en vass kniv. Sikta över florsocker. Förvara i kyl.




Älskar Dig Sis!!!!!

1 kommentar:

Loppan flyttar västerut... sa...

Men gulle dej! Söt du är!!
Ehum, jag tror att jag lämnar rullandet åt det men smakar mer än gärna. Så himla goda. Beställer 4 st tryfflar tills vi kommer hem. Och! Jag tycker att alla andra som kan baka o göra tryfflar ska testa dessa, grymmegoda!

Love you too finaste lillasystern i världen!