lördag 12 mars 2011

Kolamuffins med chokladkola!



Har länge funderat på att göra mina favvofuffins med Werthers original Kola. Jag valde att använda den kolan som är fyll med lite choklad. Ojj vad gott!! Kolan sjönk dock till botten, men det gjorde inget för där låg det gottaste o väntade till sist ;-)


Det var länge sedan jag gjorde enkla fuffins/muffins utan frosting på, de är goda som de är många gånger!!








Yammie!!!




ca 15-16 normalstora cupcakes

100 g smör
3/4 dl mjölk
1 1/2 dl rörsocker
2 ägg
1 tsk bakpulver
2 msk marsanpulver
2 1/2 dl mjöl

Sätt ugn på 225 grader
Smält smör i kastrull o häll i mjölken, låt bli varmt med låt inte koka
Vispa ägg o socker lätt
Blanda mjöl med bakpulver, marsanpulver o tillsätt detta sedan växelvis med mjölkblandningen i äggsmeten
Häll upp i muffinsformar o grädda mitt i ugnen i ca 12 minuter



De fina formarna kommer från Åhlens, det är oxå mitt stora tips - Där finns så många urfina formar o jag vill köpa Alla!!!



Kram



3 kommentarer:

Loppan flyttar västerut... sa...

Ser goda ut, så klart, men är inte Werterskolor pensionärsgodis? Fniss...

Puss

Linda sa...

Jooo det kan man tro.... Puss

Sannas Goda sa...

Va goda de ser ut! Och werters äe sååå goda!