lördag 12 februari 2011

Älskar Dig!!

Ja, då var det alla Hjärtans dag i dag!! Jag var ju bara tvungen att pyssla lite... Jag tycker att det lätt går till överdrift med detta firande, men det verkar som att jag själv inte kunde få hejd på mig själv...
Det här är grejjer som jag kunnat gjort vilken dag som helst, men nu blev det till denna dag!
Jag hoppas att Alla får en god dag, Alla hjärtans Dag kan ju firas på många sätt oavsett om det är med den man delar sitt liv, med familj eller med vänner. Oavsett hur Du firar, hoppas jag att det blir bra. O faktiskt är ju inte just denna måndagen den viktigaste, men hoppas att Alla kan känna glädje på sitt sätt i dag!!

Barnen har i dag blivit hämtade av farfar, som tar dem med till Skåneland - o det är lyx!! Jag fick en fin täckning i dag av storasyster, som oxå hade gjort ett superfint armband till lillasyster. Den tjejen är något alldeles särskilt omtänksam o fundersam. Hon älskar att göra saker till andra o tänker noga o länge igenom hur hon skall kunna glädja andra. Lillasyster klev stolt in i bilen i dag, med sitt fina armband.
Pappan o jag skall avsluta denna dag med bio, på egen hand - mysigt o värdefullt!!

Jag har i veckan njutit av lite målande...

En tavla var till flickorna!




Barnen är väldigt förtjusta i mina virkade filurer... Maiken kallar den för Mumie... Kan bero på ögonen. Men faktiskt var det en mus eller gris :-)

Ett virkat hjärta, som jag gömt i lådan.... Ni undrar varför jag gömt det i lådan ;-)

Oxå var det ju det här med bakande... Jo jag har i dag gjort makroner, som jag skall skicka med mannen till jobbet i morgon. Det är på tiden att han får ta med fika till sina arbetskamrater...
Jag skulle i dag använda mitt köpta mandelmjöl o det slutade med katastrof... Varför? Var det för att jag just använde köpt eller hade jag bara otur??

Smeten blev för lös o rann ut rejält på plåten, så jag gjorde om det ett par gånger.

När jag tog dem ur ugnen var det trots detta, höga o fina men sjönk sedan ihop på plåten. Någon som vet varför?
Ja ja, det är väl straffet för att jag varit stolt över att jag lyckats de första 3 gångerna, jag gjort makroner. Nu står jag här med 18 kilo (nästan) mandelmjöl, som jag inte vet om jag vågar använda igen...

Får väl se om jag vågar visa Er senare...



PUSS & KRAM







4 kommentarer:

Ester sa...

åh så fina tavlor! Vad duktig du är! Glad alla hjärtans dag! Kram från mig

Linda sa...

Tack detsamma till Dig Ester, hoppas Du hade en fin dag i går!!

Kram o Tack!!

Veropenn sa...

haha skulle läst detta innan jag åkte å köpte mandelmjöl alltså! jag får väl göra platta makroner.
Fina tavlor du gjort!
//Veronica

Linda sa...

hihii Veronica, då har du inte läst dagens blogginlägg ;-) Go for it!!

Tusen tusen tack!!