lördag 12 februari 2011

Kanel eller vanilj...

Det är den stora frågan... vad är godast, är det kanelbulle eller vaniljbulle (snarare bulle med vaniljfyllning...)???
Jag bakade Bullar till barnens stora glädje. Halva satsen kanelbulle o andra halvan fyllde jag med smör (i massor), äkta vaniljfrön o vaniljsocker. Jag penslade vaniljbullarna med ägg, strödde på flagad mandel o lite pärlsocker!


Jag använde grundreceptet för vetedeg som står på Ica´s egna vetemjöl. Slängde ju påsen, men det finns ju alltid många braiga recept på vetedeg! Det svåra är att hitta den ultimata fyllningn, men visst är det extra gott med klassisk kanelbulle??

4 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Så goda de ser ut, själv gillat jag både vanilj och kanelfyllning, fast sambon vill helst ha kanelfyllning så det blir oftast det

Linda sa...

Hihii jag oftast är det just kanelbullen man vill åt, men kul att testa nya varianter ;-)

Brukar ibland köpa vansinnigt goda bullar på stan men vanilj, måste försöka lura ut hur de gör...
// Linda

Veropenn sa...

Jag bakade med vaniljfyllning häromdan. Hur gått som helst, de smakar barndom, min mormor gjorde såna fast hon hade mandelmassa emellan oxå. Jag hoppade över mandelmassan för jag är inte jätteförtjust i det. Sen är ju kanelbulle alltid kanelbulle...funkar alltid!

Loppan flyttar västerut... sa...

Men du, himlans vad fina! O måste jag välja säger jag vanilj o smör o kardemumma.
Puss finaste syster