söndag 26 december 2010

Muffins o God fortsättning!!


God fortsättning!!




Japp, då var julen snart förbi - lika bra att njuta av kryddor o mys så länge man kan! Jag har bakat pepparkaksmuffins o gjort snöflingor i sockermassa. Vi skall på mys hos Bästa Sis... Vill passa på att njuta av det myset så länge jag kan, syster med familj packar ju snart ner sitt hus o flyttar till USA. Hujjja...


Har en speciellt mysig relation med min syster o Älskar henne över allt!!!!


ca 15-16 normalstora cupcakes
100 g smör
3/4 dl mjölk
1 1/2 dl rörsocker
2 ägg
1 tsk bakpulver
2 msk marsanpulver
2 1/2 dl mjöl

Smaksättning: 3 tsk pepprakakskryddor


Sätt ugn på 225 grader
Smält smör i kastrull o häll i mjölken, låt bli varmt med låt inte koka
Vispa ägg o socker lätt
Blanda mjöl med bakpulver, marsanpulver, pepparkakskryddan o tillsätt detta sedan växelvis med mjölkblandningen i äggsmeten
Häll upp i muffinsformar o grädda mitt i ugnen i ca 12 min

Snöflingorna fäste jag med en liten klick kristyr.


1 kommentar:

Loppan flyttar västerut... sa...

Men ÅH! Älskade finaste syster. Jag delar din känsla, värsta jobbigt faktiskt. Jag försöker tänka på att vi kan Skypa varje dag, skriva mail o jag ser mycket fram emot att ni kommer och hälsar på.

Älskar dej min finaste duktiga lilla <3

Muffinsarna var dessutom godast, som vanligt med andra ord.