torsdag 23 december 2010

Nu så...


Nu så är jul, ledighet o mys väldigt nära!!
Jag har gjort praliner... Det är fantastiskt roligt!!


Mjölkchoklad med nougat. Dessa har jag gjort förut o jag är så glad över mina små siliconformar.

100 g ljus choklad
1 msk rapsolja
50 g nougat

Värm rapsoljan o låt sedan den ljusa chokladen smälta i oljan. Häll upp lite i varje form o ställ sedan för att svalna. Lägg en liten kula eller klick i formen o fyll sedan på med resterande choklad. Jag förvarade dem i kylen men tog fram dem en liten stund innan de skulle ätas, då de är godare rumsvarma.


Dessa formar av hård plast hittade jag i min gömma i matkällaren... Köte dem för ett par år sedan. Lycka! Jag har mängdvis av roliga verktyg o formar i källarn, skall bara få tid till att testa allt. Vill man kan man sätta i hop två o då få en hel bröllopstårta.

Gjorde även hjärtan!!







Inga kommentarer: