onsdag 1 december 2010

Tanken var god...

Ja, vissa dagar borde man inse sin begränsning. I dag har jag varit ledig o känt mig inspirerad att baka cuppisar till jobbet... Efter massvis med motgångar står de nu i kylen o packas kanske (!) ner i kartong till jobbet i morgon...
Jag gjorde chokladpasta i går, som stått i kylen under natten. Chokladpasta är jättegott o roligt att arbeta med. Man kan använda pastan att täcka tårta med, göra dekorationer eller som jag valde att lägga ett litet lock på mina cupcakes. Pastan kan blandas med lite sockermassa/sugarpaste för att få en smidigare pasta som inte klibbar sig. Sockermassa köper man i tårtbutiker. Jag beställer från tartdecor.se, då jag tycker den är godast o lättast att arbeta med!
Chokladpasta
100 gram mörk choklad
1/2 dl valfri sirap
Smält choklad o blanda sedan ner sirap. Blanda till en jämn massa o låt stå i kylen tills den svalnat o stelnat. Jag låter min stå över natten o blandar sedan med lite sockermassa. SEdan är det bara att kavla...
Jag har i dag även gjort lite dekorationer, små lussekatter blev det o de pryder nu mina cupcakes i kylen.
Recept kommer imorgon på resterande... God natt!!

Inga kommentarer: