torsdag 23 december 2010

Tryffel med polka!

Som del av testpatrull på Smartsson har jag testat att göra mina favvotryfflar. Jag använde chokladgrädden o tyvärr blev de lite för krämiga o lösa i konsistensen, så nästa gång blir det med vanlig grädde! Dessa tryfflar kan man variera i all oändlighet.
Jag har valt att i dessa använda Marabous mjölkchoklad med polka. Det var absolut inget fel på smaken o visst kan man lägga dem i tryffelform/knäckform om man vill!!
Jag rullade dem i kakao o hoppas nu att de stelnar till sig lite i kylen tills i morgon - för detta är en present till Tomten!!


Fransk chokladtryffel
1 1/2 dl grädde
100 g smör
300 g valfri choklad
Koka upp grädde o smör i en kastrull. Drag bort kastrullen från plattan .Hacka chokladen o lägg detta i gräddblandningen. Rör till allt smält samman o ställ sedan för att svalna. Förvara i kylen över natten o rulla sedan små tryfflar o rulla dem i kakao.

Inga kommentarer: