söndag 9 januari 2011

Mega American Cupcake

MegaStor o mäktig Cupcake till kaffet. Jag har gjort en vanlig chokladcupcake med stora chokladknappar i. Till frosting har jag blandat två goda varianter o spritsat på!



Chokladfrosting
60 g rumsvarmt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1/2 dl kakao
1 msk varmt kaffe
100 g nutella blandat med lite philadelfia
Peanut
spread
1 dl jordnötssmör
8 msk rumsvarmt smör
1 1/2 dl socker
1-3 msk mjölk
2 tsk vaniljsocker
Blanda samman alla ingredienserna till chokladfrostingen, blanda ner kaffet sist.
Blanda ingredienserna till jordnöts spread o vispa med elvisp tills den är jämn o slät.
Tanken var att man skulle spritsa i två omgångar, en med varje frosting... Jag tyckte att jordnötsspread´en blev för lös så jag kan tänka mig att minska på mjölken till 1-2. Jag valde i stället att blanda dessa två o spritsa allt tillsammans det var mumma!!!! Jag dekorerade med jordnötter!

Inga kommentarer: