söndag 3 april 2011

Hipp Hipp Hurra!!



Min fina vän Anna har fyllt år o jag ville fira lite... Åkte ut med ett litet hus med cuppisar!!




ca 15-16 normalstora cupcakes

100 g smör

3/4 dl mjölk

1 1/2 dl rörsocker

2 ägg

1 tsk bakpulver

2 msk marsanpulver

2 1/2 dl mjöl ca

1 dl mjölkchokladknappar från Odense


Sätt ugn på 225 grader Smält smör i kastrull o häll i mjölken, låt bli varmt med låt inte koka Vispa ägg o socker lätt Blanda mjöl med bakpulver, marsanpulver o tillsätt detta sedan växelvis med mjölkblandningen i äggsmeten Häll upp i muffinsformar o grädda mitt i ugnen i ca 12 minuter




Osså den absolut godaste frostingen man kan tänka sig!!



Chokladfudge frosting


100 gram mörk choklad


150 gram smör 2 dl florsocker


1/2 dl kakao


1 tsk vaniljextrakt





Smält chokladen över vattenbad eller i mikro och låt sedan svalna. Vispa rumsvarmt smör vitt och krämigt. Tillsätt vaniljextrakt, florsocker och kakao och vispa samman. Tillsätt sist chokladen och vispa tills frostingen är slät och krämig.



Jag har dekorerat med princesskronor såklart!! Kronorna är gjorda av flowerpaste som jag färgat gula penslade med glitterpulver!!



Det fina huset har jag köpt på Lagerhaus!! Bara älskar dem!!



4 kommentarer:

Veropenn sa...

åh vilket fint hus o givetvis "cupcakesen" (en svengelsk variant på den stavningen va?) oxå! Jag har alldeles för lite tid o baka just nu....varför måste kroppen sova ibland...outnyttjad tid! Fast jag bakade muffins med glass i smeten i helgen...såg förskräckliga ut men hemskt goda (kunde då rakt inte lägga ut dem på bloggen).
ha det!

Cupcakesfluffan sa...

Så fina :-)

anna sa...

Tusen tack för dessa goda och underbara konstverk! De förgyllde verkligen min dag! Kram Anna

Linda sa...

Veropenn: joooo klart du måste visa ;-)Ja hade jag inte varit trött hade jag oxå kunnat tänka mig att vara vaken på nätterna o baka !!

Tack Cupcakesfluffan!

Åh fina Anna, det var bara roligt!!