lördag 6 augusti 2011

Nästa efterlysning....

Hej!!

Nu är semestern snart slut o dags att ta tag i allvaret igen! Skönt med rutiner (försöker jag intala mig i alla fall...)! Mot nya uppdrag o äventyr!!

Jo för äventyr blir det!

Jag skall snart utvärdera mina flowerpaste-tester...ang tidigare efterlysning! Jag har i mitt bakskåp hittat väl gömda flowerpastepaket (lyllos mig). Då de paketen inte räcker kommer jag att prova Wiltons gum paste - även i mix, samt kommer jag att göra egen enl recept jag fått! Tack Cupcakesfluffan!!


Men nu till nästa efterlysning:

Vilket är ert bästa recept på smarriga chokladcupcakes/muffinsar?? Jag behöver testa ett som är chokladigt, men som inte sjunker i mitten utan blir lite toppigt! Jag har ett favvorecept, men upptäcker att det gärna gör att själva muffinsen släpper från formen... Vad är det bästa trixet för att det inte skall hända??

Jag bakar nästan alltid i en vit form o ställer de sedan i den slutgiltiga formen vid servering - får på så sätt en fräsch o fin form. Jag kan tänka att det beror på både form o recept, men nu behöver jag Er hjälp!!

Jag kommer baka i omgångar o frysa, det spelar säkert in - när de tinar så släpper de ytterligare. Jag har jättefina formar från min USA-resa, men aluminium i (skall göra att de är smörsäkra o håller formen - men jag är inte 100 nöjd).



Tackar återigen för hjälp!!

Skall oxå säga att jag hittat en hjältinna.... Gunilla på Tårtkonst. Kika in på hennes webb-butik o blogg!!!

Inga kommentarer: