söndag 12 februari 2012

Solig söndag, choklad & ditt & datt

Härliga Söndag, soligt o skönt!! Nu väntar en lugn eftermiddag med rast o vila!

Jag gjorde i går en lite tokig efterrätt, tokgott!! Jag använde min egna marsmallowsfrosting o spritsade ut tillsammans med chokladpudding. Enkelt o roligt!!



Jag använde receptet nedan, lade en spritspåse fylld med marsmallowsfluff i en större spritspåse - fyllde sedan på den yttersta spritspåsen med chokladpudding. När jag nu spritsar med rund tyll så blir det då snyggt blandat!


Eget marsmallowsfluff
3 äggvitor
2 cups vit sirap
¼ tsk salt
2 cups florsocker, 220 gram
1 msk vaniljextrakt, fast jag tog 1 msk hemmagjort vaniljpulver

Lite pastafärg om så önskas




Gör så här:Vispa äggvitor, sirap och salt på hög hastighet i ca 10 min eller tills det har blivit tjockt. Jag körde nog längre än 10 minuter


Sänk hastighet och tillsätt florsockret, kör tills allt är blandat. Till sist häller du i vaniljextraktet och ev pastafärg o blandar in det ordentligt.
Jag skall oxå i dag åka med en hjärtecuppis till en fantastiskt inspirerande tjej!!

Hoppas att Ni alla får en skön söndag!!

Kram!!


1 kommentar:

Veropenn sa...

ohoj så gott det lät....snyggt mönster det blev!
//V