lördag 6 mars 2010

Mitt första halvår som Fru....

I går ville jag överraska Min Man. Det har hunnit gå 6 månader sedan vi gifte oss, ojj vad tiden går. Erik tycker att det fungerar riktigt bra att vara gift ;-)
Jag gjorde Kyckling i röd curry. Recept och bild från recept.nu





Ingredienser
4 st kycklingfiléer
1 msk olja
2 st vitlöksklyftor
2 msk röd curry (thailändsk)
1 msk sesamolja
1 msk honung
2 st lime, pressad
2 dl hönsbuljong
2 tsk soja
4 dl kokosmjölk


1. Skär kycklingen i strimlor. Bryn den i en stekpanna med olja.

2. Pressa ner vitlöken i pannan, tillsätt sesamolja, curry, soja, lime och honung. Låt det svettas i 2 minuter.

3. Häll i hönsbuljong och kokosmjölk. Låt det sjuda i 6-8 minuter


Serverade med jasminris o gott vitt vin. Till efterrätt frusen vaniljsås med minimarsmallows och daim.

I dag tar vi nya tag. Världens bästa syster med familj kommer på middag. Det skall bli extra tjusigt med silverbestick...

1 kommentar:

Linda sa...

Linda, min älskade bästaste lillasyster o bästa vän. Vilken supermiddag vi har fått äta ikväll. Finns inget bättre än att umgås med er, alltid lika trevligt o mysigt. Längtar efter vår gemensamma fjäll-resa, 4 o en halv kvar... Jag är galet stolt över dej, o älskar kanske 1000000000000.

Puss från storasis